Sázavské Pádlo 2010 - propozice
závodu
Loděnice Vltava
(DDM hl. m. Prahy)
ve spolupráci s dětským občanským
sdružením D.O.S.
pořádá slavnostní 40. ročník závodů
ve sjezdu a vodácké všestrannosti
pro dětské vodácko-turistické oddíly
a vodáckou veřejnost
Termín a místo konání: 7.
května až 9. května 2010 na Sázavě v úseku Krhanice - Pikovice.
Délka sjezdu cca 12 km, obtížnost WW II. Hlavní středisko bude
jako obvykle na louce v Pikovicích.
Podmínky účasti: Závodu se
může zúčastnit kdokoli, hlavní kategorie jsou vypsány pro dětské
vodácko turistické oddíly. Účastníci závodí na vlastní
nebezpečí. Nedospělí účastníci závodu
musí mít povinně zapnutou a
nosností odpovídající vestu a řádně připevněnou a velikostí
odpovídající helmu, dospělí musí
mít povinně zapnutou a nosností
odpovídající vestu. Helma u dospělých není povinná, ale
z hlediska bezpečí velmi doporučená.
Za toto vybavení zodpovídá přihlašovatel. Při nesplnění může
pořadatel závodníka diskvalifikovat.
Typy lodí: Závodu se mohou
zúčastnit posádky na turistických a slalomových lodích těchto
typů:
pramice (P5), kanoe (C1 nebo C2),
kajak (K1).
Komisař sjezdu nepřipustí ke startu
sjezdové lodě (lodě s profilem „V“).
Závodník musí být v lodi upevněn
tak, aby se při zvrhnutí lodě byl schopen sám vyprostit. Loď
musí být zabezpečena proti potopení a vybavena vhodným chytacím
zařízením.
Kategorie: Pořadatel vypisuje
tyto hlavní kategorie a soutěže:
A: O Sázavského medvěda
bez rozdílu pohlaví
4 účastníci ve věku 8-12 let
(narození 8.5. 1998 a později)
1 dospělý účastník (narozen/a 7.5.
1992 a dříve)
závodí se na pramici
pouze dětská část posádky jede závod
všestrannosti
kompletní posádka jede závod ve
sjezdu
kombinace O Sázavského medvěda
B: O
Sázavské pádlo
bez rozdílu pohlaví
4 účastníci ve věku 12-15 let
(narození mezi 1.9. 1994 a 7.5. 1998 včetně)
1 účastník skoro 16-18 let
(narozen/a mezi 8.5. 1992 a 31.8. 1994 včetně)
1 dospělý účastník (narozen/a 7.5.
1992 a dříve)
závodí se na doublekanoích
pouze dětská část posádky (4
členové) jedou závod všestrannosti
kompletní posádka jede závod ve
sjezdu
kombinace O Sázavské pádlo
C2:
Sjezd doublekanoe chlapci
posádka
2 chlapců
skoro
16-18 let (narozen/a mezi 8.5. 1992 a 31.8. 1994 včetně)
jeden z
posádky může být skoro 15-18 let (narozen/a mezi 8.5. 1992 a
31.8. 1995 včetně)
C2mix: Sjezd
doublekanoe mix
posádka
2 dívky nebo chlapec a dívka
skoro
16-18 let (narozen/a mezi 8.5. 1992 a 31.8. 1994 včetně)
jeden z
posádky může být skoro 15-18 let (narozen/a mezi 8.5. 1992 a
31.8. 1995 včetně)
K1:
Sjezd kajak
posádka
1 dívka nebo chlapec
skoro
16-18 let (narozen/a mezi 8.5. 1992 a 31.8. 1994 včetně)
K1M: Sjezd kajak – mladší
posádka
1 dívka nebo chlapec
věk
12-15 let (narozen narození mezi 1.9. 1994 a 7.5. 1998 včetně)
pokud se
přihlásí 5 a méně posádek, bude tato kategorie sloučena s K1
C2,C2mix,K1: pro tyto
kategorie je vyhlášen závod všestrannosti, který se nekombinuje
se sjezdem
D:
Sjezd dospělých
v případě zájmu účastníků a času bude na místě vyhlášena soutěž
ve sjezdu dospělých –kategorie D2 (doublekánoe) a D5 (pramice).
Při nízkém počtu přihlášených do jedné z kategorií budou
kategorie sloučeny.
Účastníci
závodu jsou povinni v případě potřeby doložit svůj věk průkazným
dokumentem (či fotokopií) dle vlastního uvážení - rodný list,
tramvajenka, karta pojištění... Na žádost vedoucích
jednotlivých výprav může pořadatel umožnit start mladším
účastníkům ve starší kategorii (netýká se dospělých doprovodů
posádek).
V kategorii, do které se přihlásí 6
a méně posádek, bude odměněno jen 1. místo.
V kategorii, do které se přihlásí 3
a méně posádek, bude jen vyhlášeno pořadí.
Popis soutěží:
Závod vodácké všestrannosti:
V této soutěži závodí kategorie A a B. Čtyři dětští členové
posádky (kategorie A na pramici, kategorie B na 2 doublekanoích)
projíždějí kontrolní stanoviště v okolí ostrova
v Pikovicích. Na jednotlivých stanovištích přistávají a plní
úkoly v oblastech vodácké teorie a praxe
a připravenosti na záludnosti života v přírodě, ve městě a na
vsi. Závod se nejede na čas, ale jednotlivé kontroly budou mít
limit pro plnění úkolů.
Hodnocení:
Posádky získávají body za
úspěšné plnění úkolů. Na každém stanovišti max. 12 bodů.
Posádka, která se chce zúčastnit
kombinace (O Sázavského medvěda, O Sázavské pádlo), musí
ve stejném složení dětské části posádky absolvovat i závod ve
sjezdu.
Každá loď bude pro závod všestrannosti vybavena lanem
nebo šňůrou pro uvázání.
Závod ve sjezdu:
V této soutěži závodí všechny
vypsané (a v případě zájmu i další) kategorie. Sjezd se jede,
dovolí-li voda, na trase Krhanice – Pikovice, sjezd kategorie
K1M se jede na trase Žampach – Pikovice.
Na trase sjezdu je připravena
povinná technická pasáž, jejíž neprojetí znamená pro závodníky
v kombinacích o Sázavské pádlo a Sázavského medvěda
diskvalifikaci, v ostatních kategoriích časovou penalizaci
přičítanou ke sjezdovému času – podrobnosti viz Brankoviště.
Závod ve sjezdu kategorie A:
Posádky
startují Gundersenovou metodou takto:
Označme
si počet startujících posádek v kategorii A symbolem
#.
Rozdíl
startovního času mezi první a poslední posádkou pak bude #
minut.
Rozdílem
získaných bodů nejlepší a nejhorší posádky v závodu
všestrannosti bude rovnoměrně rozděleno # minutové startovní
rozmezí.
Startovní čas jednotlivých posádek bude vypočten na základě
získaných bodů v závodu všestrannosti, přičemž bodový zisk
nejlepší posádky bude odpovídat času „nula“.
Na trase
sjezdu je povinné projetí technická pasáže. Blíže před startem
sjezdu při výkladu trati.
Hodnotí se dosažený čas sjezdu celé trati (bez
ohledu na pořadí dojezdu posádky do cíle).
Hodnoceny budou pouze posádky, které dojedou v
limitu 2:00 hodin.
Kombinace O Sázavského medvěda:
Kombinaci vyhrává posádka, která jako první dorazí do cíle. Při
neprojetí povinné technické pasáže (získání na jakékoliv brance
10 trestných bodů) je posádka diskvalifikována!
Závod ve sjezdu kategorie B:
Posádky (hlídky o 3 lodích) startují
Gundersenovou metodou takto:
Označme si počet startujících
posádek v kategorii B symbolem #.
Rozdíl startovního času mezi první a
poslední posádkou bude # minut.
Rozdílem získaných bodů nejlepší a
nejhorší posádky v závodu všestrannosti bude rovnoměrně
rozděleno # minutové startovní rozmezí.
Startovní čas jednotlivých posádek
bude vypočten na základě získaných bodů v závodu všestrannosti,
přičemž bodový zisk nejlepší posádky bude odpovídat času „nula“.
Na trase sjezdu je povinné projetí
technická pasáže. Blíže před startem sjezdu při výkladu trati.
100 metrů před cílem bude umístěna
meta, před kterou se musí všechny 3 lodě hlídky
shromáždit a do cíle vyrazit pohromadě.
V cíli se měří čas poslední lodě
hlídky.
Hodnotí se dosažený čas sjezdu celé
trati (bez ohledu na pořadí dojezdu hlídky do cíle).
Hodnoceny budou pouze posádky, které
dojedou v limitu 1:50 hodin.
Kombinace O Sázavské pádlo:
Kombinaci vyhrává posádka, která
jako první dorazí do cíle. Při neprojetí povinné technické
pasáže (tzn. získání na jakékoliv brance 10 trestných bodů) je
posádka diskvalifikována!
Závod všestrannosti kategorie C2, C2mix, K:
Bude v
pátek večer. Podrobnosti na místě.
Závod ve sjezdu kategorie C2, C2mix, K. K1M:
Posádky
startují v rozestupu 1 minuty.
Na trase
sjezdu je povinné projetí technická pasáže. Blíže před startem
sjezdu při výkladu trati.
Hodnoceny budou pouze posádky, které dojedou v limitu 1:40
hodin.
Hodnotí se dosažený čas sjezdu
celé trati.
Brankoviště:
Trať sjezdu může obsahovat 1 – 5
branek o šířce 120 – 350 cm, kterou tvoří dvě svislé tyče
kruhového průřezu 3 – 5 cm. Může být postavena kombinací
povodných a protivodných branek, shýbaček a
povinného přistání. Pořadí průjezdu branek je určeno
číslem.
-
Povodné branky
- tyče jsou natřeny střídavě pruhy (délky cca 20 cm) bílou a
zelenou barvou. Směr jízdy lodi v těchto brankách je totožný se
směrem vodního proudu.
-
Protivodné branky
- tyče jsou natřeny střídavě pruhy (délky cca 20 cm) bílou a
červenou barvou. Směr jízdy lodi v těchto brankách je proti
směru vodního toku.
-
Shýbačka -
svislé tyče jsou natřeny střídavě pruhy (délky cca 20 cm) bílou
a zelenou barvou a jsou doplněny vodorovnou tyčí natřenou
střídavě pruhy (délky cca 20 cm) bílou a zelenou barvou. Projetí
sehnutím závodníka. Směr jízdy lodi v těchto brankách je totožný
se směrem vodního proudu.
-
Povinné přistání
- místo na břehu označené tyčemi natřenými střídavě pruhy (délky
cca 20 cm) bílou a červenou barvou vzdálenými od sebe cca 5 až
10 m.
Průjezd branky začíná v okamžiku
-
kdy jakákoliv část
těla (trup a hlava závodníka, u C2 a P5 kteréhokoliv ze
závodníků) protne spojnici mezi tyčemi jakékoliv dosud
neabsolvované branky;
– když se loď, pádlo nebo tělo
dotkne tyče.
-
Povinné přistání
závodník splní tím, že v místě označeném jako povinné přistání
zajede ke břehu, uvede loď do klidu a na dobu cca 3 sekundy se
dle podmínek dotkne břehu ve vyznačeném prostoru rukou nebo
pádlem. V kategorii C2 a P5 stačí dotyk 1 člena posádky.
Hodnocení
-
0 trestných bodů
– čisté projetí, loď projela bez dotyků tyčí. Za čisté
projetí (0 t. b.) je považováno, když se závodník (loď, pádlo)
dotkl tyče rozhoupané závodníkem jedoucím před ním, větrem apod.
-
1 trestný
bod – loď projela brankou v souladu s pravidly, ale loď,
pádlo, tělo, hlava nebo výstroj závodníka se dotkly (jednou nebo
vícekrát) jedné nebo obou tyčí, případně vodorovné tyče ve
shýbačce. Trestné body se započítávají, i když došlo k dotyku
před projetím branky.
-
10 trestných bodů
nesprávné projetí:
– neprošlo tělo, průjezd byl
zahájen, ale tělo neprošlo prostorem mezi tyčemi, u C2 a P5
všechna těla.
– průjezd z nesprávné strany branky,
kde je přeškrtnuté číslo.
– zvrhnutí v brance, tělo závodníka
(u C2 a P5 stačí jedno tělo) prošlo mezi tyčemi pod vodou,
neprošlo prostorem mezi tyčemi nad vodou.
– úmyslné odhození tyče závodníkem
(rukou, pádlem, tělem, hlavou) tak, aby byl umožněn průjezd
těla. Za odhození se nepovažuje, pokud byla tyč rozhoupána
větrem nebo předcházejícím závodníkem nebo jezdcem
– nedokončený průjezd – závodník
prošel tělem prostor mezi tyčemi, loď však neopustila branku v
přikázaném směru, ale zacouvala proti přikázanému směru jízdy a
projela brankou zpět
– vynechání branky – závodník projel
v číselném pořadí jakoukoliv další branku nebo opustil
brankoviště
– opuštění lodi v brankovišti vyjma
zvrhnutí nebo opakovaný průjezd brankovištěm.
– loď nepřistála v brankami
označeném prostoru povinného přistání
1 trestný bod = 1 minuta ke
sjezdovému času
Ve sporných případech se rozhoduje
ve prospěch závodníků.
Startovné:
25,- Kč za hlavu
Protesty: budou přijímány do
30 minut po skončení dané části soutěže (např. za provinění
v závodu všestrannosti hned po závodu všestrannosti) a to se
zálohou 200,- Kč, která bude v případě oprávněnosti protestu
vrácena. V případě protestu ohledně věku startujících bude jury
rozhodovat na základě dokladu o narození.
Harmonogram:
pátek večer: příjezd delegací, registrace účastníků soutěží,
losování čísel a upřesnění pravidel.
pátek večer: závod všestrannosti kategorií C2, C2mix a K1
sobota dopoledne: závod všestrannosti kategorie A, sjezd
kategorií C, K1 a K1M
sobota odpoledne: závod všestrannosti kategorie B, sjezd
kategorie A
sobota večer: vyhlášení výsledků
kategorie C, K1 a K1M
neděle dopoledne: sjezd kategorie B
neděle odpoledne: vyhlášení výsledků
(14:00 - 15:00)
|